Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


2011.04.08

Ajtót nyitottak egymásnak

Globális ikon.

Ez szeretne lenni LeBron James, és eléréséhez úgy érezte, valami olyat kell tennie, mint például, hogy a saját cégén keresztül tulajdonrészt vásárol a világ egyik legnépszerűbb futballklubjában, a Liverpool FC-ben. Az üzlet lényege, hogy az ötszörös BEK/Bajnokok Ligája-győztes egyesület anyacége a kosaras marketingcégének exkluzív reprezentánsa lesz világszerte. Azaz a világsztár reklámpiaci megjelenésében a liverpooliak segítenek Jamesnek, míg a "vörösök" egyesült államokbeli népszerűsítéséhez vezető utat az olimpiai bajnok cége egyengeti.

"Azt hiszem, mi új ajtókat nyithatunk ki LeBron számára, ő pedig nekünk. Alapból nem érdekli a cégünket és a Liverpoolt, hogy sportolókat képviseljünk, de James korunk egyik legfantasztikusabb sportolója, azon kevesek közé tartozik, akiket világszerte csodálnak, utánoznak és ismernek. Kihagyhatatlan volt a lehetőség" - nyilatkozta Tom Werner, a Fenway Sport Group és a Liverpool elnöke és egyik tulajdonosa.

Természetesen James is odaállt a mikrofonok elé, bár mondanivalójának egy bizonyos része szemöldökráncolást váltott ki a nemzetközi sajtóból.

"Hatalmas lehetőség ez számomra. Attól a pillanattól kezdve, hogy profi játékos lettem az NBA-ben, üzletemberré is váltam. A Liverpoolnak tizennyolc bajnoki aranyérme van, magam is szeretnék hasonló eredményeket elérni a saját sportágamban" - mondta James.

Apró bibi, hogy a 26 éves bedobónak még egy aranyérme (aranygyűrűje) sincs, vagyis legalább 44 éves koráig játszania és minden évben nyernie kellene a cél eléréséhez...

Ettől persze még valóban gyümölcsöző lehet a felek kapcsolata, noha gyakorlatilag kizárható, hogy tulajdonrésze ellenére Jamesnek bármiféle beleszólása legyen a Liverpool (amely a Forbes amerikai gazdasági magazin szerint az elmúlt időszak sikertelenebb szereplése ellenére még mindig a hatodik legértékesebb klub a világon) apró-cseprő ügyeibe, a klub üzletmenetébe, de ami a marketinget illeti, a lépés felettébb okosnak tekinthető.

A nyáron a Cleveland Cavalierstől a Miami Heatbe botrányos és visszatetsző körülmények közepette átigazoló szupersztár - a most zajló szezon második legjobb pontdobója (26.6/mérkőzés) egyórás élő televíziós műsorban jelentette be, hogy Floridába szerződik - népszerűsége valóban határtalan, csakúgy mint az önbizalma. Bizonyíték rá, hogy a kitűzött 18 bajnoki cím mellett Michael Jordan popularitását és elismertségét szeretné és fogja felülmúlni - állítása szerint. Sok szakíró úgy véli, James üzletemberi tevékenysége éppen azt a pluszkoncentrációt vonja el a kosarastól, ami az NBA-aranygyűrűk megszerzéséhez szükséges lenne. Ugyanakkor az is valószínűsíthető, hogy ha valóban sokszoros bajnokká válik, ő lehet a világ legnépszerűbb sportolója. A Liverpoolhoz való kötődés ebben segíthet, vagyis összességében jó döntést hozott.

És nem is kellett hozzá egyórás televíziós közvetítés...

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.